Nyttig Äppelpaj!

Hittade faktiskt ett recept på en nyttig äppelpaj som jag provade! Tyckte faktiskt att det vart godare än vad jag hade förväntat mig. Faktiskt lika perfekt till frukost eller lunch som till efterrätt! Hittade det iallafall på en sida som hette Helthy and Happy och det är bara att klicka på namnet eller på bilden så kommer ni dit. Vill ni inte det så kommer receptet här:
 
(Bilden är även den från hennes blogg! Fick ingen bild som såg lika god ut:)
 
Du behöver till pajen:
- 1 äpple
- 1 dl havregryn
- 1 dl vatten
- 30 g keso
- 1 äggvita
 
 
Du behöver till såsen:
- 2 äggvitor
- lite saft
- 50g naturell kvarg
- Kanel
 
När du gör pajen gör du så här. Du skalar och skär äpplet i bitar. Sedan blandar du bara ihop äpple, havregryn, vatten, keso och äggvita. Sedan hade jag i lite kanel där med, kanel är nyttigt för kroppen ;) När du blandat ihop det lägger du det bara i en form och kör in den i mikron i ca 3 min. KLART!
 
Såsen blir en nyttigare version av vaniljsås. Blanda ihop äggvitorna med elvisp tills det blir ett fast fluff och blanda sedan i de andra grejorna. Vi hade även lite vanilj kvarg i så jag tog hälften naturell och hälften vanilj!
 

Kommentera här: